Viktigt om byte av TV-box

Till dig som fått information från Telia om att din TV-box behöver bytas ut:

Telia uppgraderar sin TV-tjänst — vilket innebär att äldre boxar (märkena Arris och Motorola) så småningom kommer att sluta fungera.

Om du är berörd har du fått ett meddelande direkt från Telia.


Så får du din nya box

  • Du kan hämta ut den nya boxen på Gnestahems kontor- Thulegatan. Ta med den gamla TV-boxen och fjärrkontrollen dessa lämnar du in när du hämtar ut den nya.

  • Om du redan bytt box under sommaren/hösten behöver du inte bry dig om Telias utskick.


 Så kopplar du in den nya boxen

  • Telia erbjuder tydliga guider för inkoppling av de olika modellerna. Du hittar dem på deras supportsida.

  • Aktivering och inkoppling gör du själv via telia.se/support med BankID eller din personliga kod.


Frågor om ny box eller installation?

Vänd dig direkt till Telias kund- och supportsida, eller ring deras kundservice på telefon: 90200.

Länk till telia - kontaktsida klicka här >>>